Някои онлайн търговци, които се включиха в кампанията Black Friday, всъщност са подвели своите клиенти.

Това става ясно от думите на председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. Той обясни пред "Дарик", че са засечени електронни магазини, които точно преди кампанията „Черен петък", в която много продукти се пускат с намалени цени, са вдигнали значително цените.

Маргаритов дори разказа за случай, при който се е получило така, че цената след намалението е по-висока, отколкото е била преди това. 

"Най-масовото нарушение в търговската мрежа е, че не е поставяна старата цена на етикета", обясни Маргаритов. така освен че потребителите не могат да се ориентират колко е намалението, се нарушава и закона.

Той даде пример и със случай, който по думите му е показателен за такъв тип кампании:

"На витрината на търговски обект с големи цифри и букви е изписано, че намалението е еди-какъв си процент за всичко, а на същия този транспарант с малки букви в ъгъла е изписано, че има и изключения от групи стоки, за които това намаление не се прилага. Категорично това е нелоялна практика със заблуждаващ елемент", каза Маргаритов. 

В онлайн търговията е установено, че има нереални намаления: "Търговецът е повишил непосредствено преди старта на кампанията цената и след това анонсира намаление. Дори в един от случаите се получава така, че цената след намалението е по-висока отколкото е била миналата седмица например", каза той.

Трябва да внимаваме при покупките на пръв поглед изглеждащи изгодни комплекти от стоки, защото в някои случай се оказва, че процентът намаление важи само за някоя от стоките в комплекта.

Съветът към потребителите от КЗП е да бъдат внимателни и особено когато са в интернет да правят съпоставка на различни оферти от различни източници, защото тогава ще могат по-добре да се ориентират в промоциите и процента намаление в офертите, каза Маргаритов.