Лихви върху прогнозни сметки за студена вода начислява „Софийска вода“ дори когато дружеството има да ни връща пари заради по-ниско потребление от реалното. 

За порочната практика алармира пред "Телеграф" клиент на дружеството от столичния квартал „Люлин“. 

Така ако сметката за вода е 20 лева и не бъде платена до месец след получаване на бележката, водната компания начислява върху сумата лихва в размер на 10%. Но „Софийска вода“ отчита показанията на апартаментния водомер  веднъж на три месеца,  като през първите два ни праща прогнозна сметка, а  за третия след отчета изравнява потреблението. 

Читателят обясни, че като получил сметката, не я платил, тъй като все още не били минали инкасатори от дружеството и не било реалното му потребление. 

При получаване на следващата сметка обаче се оказва, че абонатът е платил с 90 лева повече за вода от реалното му потребление. Така се оказва, че компанията има да му връща пари. В същото време обаче в бележката има графа „лихви“ по просрочени задължения в размер на няколко стотинки. Тази сума, която е начислена, без реално да е потребена, и лихвата към нея се приспадат от надплатеното. 

Според европейските директиви потребителят е длъжен да плаща само това, което е потребил. На практика се оказва, че „Софийска вода“ нарушава европейските правила, като принуждава потребителите да плащат не само сметки, които не се базират на реално потребление, а на техни прогнози. А освен това начислява и лихви върху тях.

Абонатът се обажда на клиентския телефон, за да попита защо дружеството му начислява лихва върху прогнозна сметка. От колцентъра на „Софийска вода“ обяснили, че такава е практиката им с всички абонати.  След като не получил задоволително обяснение, човекът изпратил жалба в КЕВР, но от там препратили сигнала отново към „Софийска вода“. До този момент отговор от тях няма.