124,5 лв. трябва да платим, за да заредим резервоар от 50 литра с масовия бензин А-95 Н. Това е с около 2 лв. повече в сравнение с края на миналата седмица. През почивните дни цената на бензина и дизела скочи с 5 стотинки спрямо нивата от петък, става ясно от сайта на петролната компания „Лукойл”.

Така през събота и неделя бензинът от вида А-95 Н се продаваше за 2,49 лв. на литър. Въпреки поскъпването цената на горивото остава

значително по-ниска в сравнение с рекордните нива

които бяха постигнати в началото на годината. За сравнение в края на март литър от бензина А-95 Н вървеше по бензиностанциите за 2,69 лв.

Тогава, за да напълним резервоара с горивото, трябваше да приготвим 134,5 лв.

Бензинът от вида А-98 Н също поскъпна през изминалите почивни дни. Така вместо за 2,60 лв. литър от горивото се продаваше за 2,65 лв.

Цената на дизела също се увеличи с 5 стотинки

до 2,53 лв. за литър. Изчисленията показват, че ако искате да заредите резервоара на колата си с нафта, трябва да заделите 126,5 лв. И при това гориво обаче цените са значително по-ниски спрямо началото на годината. Например през март по бензиностанциите литър нафта се продаваше за 2,74 лв. за литър.

През миналия месец пък от Националната агенция за приходите (НАП) съобщиха, че въпреки сравнително високите цени на бензин и дизел потреблението непрекъснато расте.

Само за времето от април до септември по бензиностанциите в страната са били продадени 1,4 млрд. литра горива. Данните идват от компютризираните нивомерни системи, които бензиностанциите бяха задължени да монтират през 2012 г. В сумата не бяха включени течните горива, които са били търгувани на едро.

Най-голям дял в потреблението на горива на дребно имал дизелът. От него са продадени 660 млн. литра. Следват бензините с 328 млн. литра и пропан-бутанът с близо 315 млн. литра.

Количеството метан, продадено за периода, е 141 млн. литра. Според данните на НАП потреблението на горива е нараснало с 14,6 млн. литра, или с 6,6% през септември спрямо отчетените количества през април. Освен това ръстът на продажбите бил значително по-голям в т. нар. малки бензиностанции.