Български потребители често изпитват трудности при рекламации на стоки, закупени онлайн от чуждестранни сайтове, обявиха за „Монитор“ от Европейския потребителски център (ЕПЦ).

В един от случаите клиентка поръчала 3 чифта обувки от северните ни съседи, но се оказало, че моделът не й е съвсем удобен и обувките не стават. Затова, както е по регламент, жената се опитала да върне стоката в допустимия срок от 14 дена.

Да се свърже със сайта обаче се оказало истинско предизвикателство - жената опитала да осъществи връзка и чрез имейл, и чрез телефон.

Опитите й се оказали неуспешни. Наложило се да се намеси мрежата на ЕПЦ и накрая обувките били върнати, а платената сума - възстановена от търговеца.

Подобен проблем имал друг потребител при пазаруване на домакински потреби от чешки сайт. Три месеца чака, за да си върне 25 евро от моп за миене. За да си получи сумата се налага да бъдат впрегнати експертите от ЕПЦ България и техните колеги.

„Потребителят трябва да търси координати на търговеца като име, адрес, телефон за контакт, защото при фалшивите сайтове често липсват както телефон, така и имейл за кореспонденция“, обясниха от Комисията за защита на потребителите (КЗП) пред „Монитор“.

По проучвания на Комисията фалшивите сайтове много често са новосъздадени и в тях липсва каквато и да е било информация.

От Европейския потребителски център (ЕПЦ) също съветват да се проверява информацията за връзка, която е предоставена в сайта на търговеца.