Оплакванията от мобилните оператори са намалели с 30% или с около една трета. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на БНР.

По думите му допреди 2-3 години близо половината от всички жалби са били свързани с телекомите, а сега ситуацията се подобрява.

„Това идва да ни каже, че действително пазарът се изчиства”, коментира той.

„Вече покрай телефонията и интернет, ние ползваме и други услуги за електронно съдържание като абонаменти за различни филми, предавания, книги, игри и пр., което значително разширява спектъра на възможните нарушения. Този пазар е рисков и продължава да бъде такъв”, отбеляза председателят на КЗП.

Маргаритов обясни още, че потребителят не е длъжен да поднови изтичащия си срочен договор с мобилния оператор за нов период, дори при настоятелни покани от страна на телекома. Договорът се трансформира в безсрочен.

Ако при подписването му са предоставени преференциални условия, те ще отпадат, но дори и това е вариант при положение, че един безсрочен договор винаги може да се прекрати с едномесечно предизвестие, без да се дължи каквото и да било, коментира той.