През последните няколко седмици между хранителните хипермаркети в страната пламна истинска шпионска война. Магазините са принудени заради силната конкуренция да свалят цените до 30% и пускат какви ли не услуги, за да прикоткат клиентите.

Ако се загледате по-дълго в етикетите на стоките в столичните магазини за хранителни стоки, персоналът любезно ще ви попита какво точно искате.

Оказва се, че отскоро кипи шпионска война - магазините пращат свои хора да следят какви са цените на конкуренцията и така да ги надцакат с по-голямо намаление. "Пълно е с агенти напоследък - идват, оглеждат, записват", служител от веригата магазини "Кауфланд".

Обстановката е особено изнервена

понеже след 2 дни в София ще отвори врати и хипермаркет "Карфур". Миналата седмица такъв магазин заработи и в Пловдив, като цели тълпи практични домакини се извиха на опашка там за кисело мляко по 5 стотинки.

Пловдивските клонове на "Кауфланд" обявиха невиждани намаления в същия ден и удължиха работното си време до 3 часа сутринта. Тези мерки вероятно ще бъдат въведени и в София, довериха приказливи служители. Освен с ниски цени от "Кауфланд" са решили да отвърнат на атаката и с допълнителни услуги. Вече можете да поискате 1 лев обратно на касата, ако не са ви обслужили бързо и сте висели пред витрината повече от 5 минути.

Също така можете да върнете закупената стока, когато пожелаете, дори да е минала повече от седмица. Вчера персоналът в магазините все още недоверчиво оглеждаше информационните табели, които щедро дават тези привилегии на клиентите.

Иде вълна от намаления

За радост на клиентите от ръководството на "Карфур" обявиха, че обмислят вариант да смъкнат още повече цените от предварително обявените нива.

В "Кауфланд" пък намаленията през идната седмица са до 30%. Така кило свински пържоли струва по-малко от 5 лева, зарзаватът и плодовете са намалени с до 10%, като предходната седмица дините струваха по 1,62 лева за килограм.