Таксиметровите шофьори в столицата промениха бизнес стратегията си. Вместо да стоят по обозначените от Столична община стоянки, те въртят волана основно с постоянни клиенти, научи „Монитор“.

Бакшишите разчитат на осигурена работа

от заможни пътници, които използват услугите им, за да стигнат до работа. Средната класа осигурява за децата си също сигурен транспорт, които биват водени и вземани от училище. Най-често това са ИТ специалисти, адвокати, медици, споделиха шофьори.

Клиенти споделят, че им излиза по-евтино да отидат до центъра с „абонаментно такси“, вместо да ползват собствените си автомобили. Удобството да бъдеш закаран до работа от

доверен шофьор излиза по-евтино

от плащането на 8 часа синя или зелена зона, както и от разходите за поддръжка на автомобил.

Освен това по празниците по традиция наемането на такси се оказва "мисия невъзможна" дори след час пик, показа проверка на „Монитор“. В 19 ч. телефонистките на големите такси компании не вдигат телефоните, а тиражираните като нов и модерен начин поръчки чрез онлайн приложения също не вършат много работа.

От улицата също е трудно да се хване бакшиш

особено в ранните часове от Студентски град до "Люлин", камо ли до по-близък столичен район.

През 2016 г. такситата в София са били 6300, а през 2017 г. сме издали 5900 разрешения. Това съобщи за „Монитор“ шефката на транспортната комисия към Столичния общински съвет Екатерина Йорданова. За последните два месеца от “Московска” 33 са се срещали два пъти с представители на таксиметровия бранш. По време на срещите са получени предложения за

минимална цена между 1 и 2 лв. за дневна тарифа

и от 1,14 до над 2,50 лв. за нощна тарифа на километър. Сега най-масовите цени за София са 0,79 лв. за дневна тарифа и 0,88 лв. за нощна, заяви Йорданова. В момента общината даже обмисля възможността да се обърне към външни експерти, които да направят обективна оценка каква да бъде минималната цена на таксиметровите услуги.

"Ние се грижим за това да създаваме ред в бранша. Работим в постоянен контакт с таксиметровите компании и смятам, че нямаме неразрешими проблеми”, заяви още Йорданова.