Великденските промоции в магазините за техника са едни от най-големите през годината, като с тях могат да се сравняват само коледните намаления. 

По правило пролетната търговска мания не е толкова изразена като зимната, затова търговците правят всичко възможно да стимулират интереса на купувачите. 

Въвеждат се различни промоции, намаления, игри с клиентите – пълен набор от маркетингови стратегии, които да ни изкушат да направим покупка. Напоследък в големите търговски вериги за черна и бяла техника се наблюдава интересна тенденция, нехарактерна за другите браншове. 

За разлика от много други отрасли, магазините за електроуреди предлагат истински намаления, а не просто поредните „-5%” за продукт, който отдавна е преминал търговския си зенит.

Така цените на някои модели телевизори паднаха с до 40 на сто

като големи екрани, които само допреди десетина дни се продаваха на цена от над 1200 лв., сега могат да бъдат намерени едва за 800.

Освен сериозните намаления почти всеки магазин предлага покупка на разсрочено плащане при условия, които задоволяват голяма част от купувачите. 

Финансовите компании, с които търговците работят, заливат с хиляди предложения, за да може клиентът да избере най-комфортния за него начин на разплащане. Още един маркетингов трик на продавачите прави впечатление. 

Големите вериги предлагат 5% отстъпка при онлайн поръчка, както и вече станалите задължителни безплатна доставка и безплатен монтаж за по-специфичните уреди.

Времето около Великден е един от най-подходящите периоди в годината за купуване на техника и поради още няколко причини.Приключването на финансовата година в Япония през март кара много от водещите производители на телевизори и потребителска електроника в страната да предприемат разчистване на останалите запаси през пролетта. Именно поради това май е добър месец за покупка на телевизор или климатик, като много модели са със значителни отстъпки в големите търговски вериги.

Пазарът на смартфони е динамичен през цялата година, но последните седмици бяха особено вълнуващи за любителите на умните джаджи. По магазините се появиха, а и предстои да се появят модели, които може да определим като флагмани на техните компании. 

Най-горещото предложение

на пазара в момента е Samsung Galaxy S4,

който вече се появи и по витрините в България. За маниаците на мобилна техника това напълно обезсмисля покупката на стари модели, като предшественика Galaxy S3, но за останалите потребители е възможност да получат сериозна отстъпка за качествен телефон. 

Подобна е ситуацията и при Sony, които наскоро представиха новия си флагман Experia Z. В близко бъдеще предстоят и други култови премиери, като най-очакваната е на новия HTC One. Има възможност обаче до края на лятото от Apple да ни изненадат с поредната разработка на хитовия iPhone, така че почитателите на марката може да са предпазливи с великденските покупки.

Същото е положението и на пазара на таблети, където всички са в очакване на новия iPad. И докато зависимите от иновации фенове на Apple са затаили дъх, това дава възможност на останалите да се възползват от резкия спад на цените и да се снабдят с качествена джаджа срещу разумна сума.