Целта на повишаването на цената на билета за градски транспорт в столицата е да се стимула използването на карти, които гарантират стабилни приходи на транспортните оператори, и имат голям принос в борбата срещу гратиса. 

Това е европейска практика. Във всички европейски столици цената на единичния билет е висока, за разлика от картите. Това заяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова пред БНР.

Тя посочи, че цената е определена на базата на точен икономически анализ на дейността на всички транспортни дружества, изготвен от Центъра за градска мобилност. Докладът тепърва ще влиза за разглеждане в комисиите на Столичен общински съвет и в следващите седмици ще има дискусии по темата.

Фандъкова поясни, че е имала задължително изискване цените на картите да останат същите, а в същото време цената на билета да е реалната. По думите й, едномесечните карти излизат под 50 стотинки на единично пътуване.

Кметът на София коментира, че е представена програма за модернизация на автобусния транспорт, която предполага до 2019 г. почти всички автобуси да бъдат подменени и средната им възраст да бъде между 5 и 7 години. Предвижда се и въвеждането на нова система за таксуване, която да позволи таксуване за време или за разстояние.