Черният петък - последният петък на ноември, идва с "шокиращи" намаления и наплив на купувачи в магазините. Но част от промоциите се оказват пълна измама, предупреждават от Комисията за защита на потребителите. 

Най-честата хватка е малко преди Черния петък редовните цени на стоките да се вдигнат солидно, а в самия ден на разпродажбите да лепнат върху етикетите "намалено".

В репортаж на Нова тв майка разказа как преди месец харесала играчка с цена 64.90 лева, която дни преди Черния петък внезапно поскъпнала на 87.90 лева. 

Друг трик на търговците е да опнат пред магазина плакат с надпис "Намаление до -70%", без да уточняват за кои стоки се отнася това. Подвеждащо е и това "до", защото може да се окаже, че повечето отстъпки са в диапазона 5-10 на сто.

Очевидно важното е клиентите да повярват, че купуват много изгодно. Нерядко в деня на големите разпродажби магазините просто гледат да изчистят складовете си и вадят оттам залежали и демодирани стоки, които предлагат примамливо евтино.

Не се поддавайте на шопинг манията и преди да купите, проверете дали същата стока не се предлага по-евтино другаде и дали цената наистина е ниска, съветват от комисията за потребителите.

Жените пазаруват повече от мъжете, средно човек харчи между 100 и 700 лв. в Черния петък, а най-купуваните стоки артикули са дрехи, обувки, спортни стоки, телевизори, мобилни телефони, козметика и битова техника, показва анкета на НОВА.