Близо 10% са гратисчиите в трамваите и тролеите в София. Това съобщи зам.-директорът на Столичния електротранспорт инж. Иво Василев.

По думите му намаляването на пътниците без документ е в резултат на тарифната промяна на билетите и картите.

„Последно време се закупуват повече карти и може би столичанинът е станал по-редовно пътуващ“, казва Василев. Oт 2015 г. до края на миналата година се наблюдава троен спад на продажбата на еднократните билети в градски транспорт. При всички видове карти се наблюдава близо двукратно увеличаване на продажбата.

„Част от приходите на дружеството идват от продадените билети и карти. Получава се и субсидия от 15-20 на сто от столичния бюджет. Предстои закупуването на още 13 нови модерни трамвая, които ще се движат по линия 5 и това ще стане в края на тази година или началото на следващата“, каза Василев пред БНР.

Зам.-директорът на компанията съобщи и че близо 52 хиляди са изплатили застрахователите на превозвачите като обезщетение на пострадали при инцидент пътници в столичния електротранспорт на базата на закупения билет или карта. Общинското дружество плаща

1,1 млн. лева за заплати на наетите и за препарати за почистване, което е с една трета по-малко от времето, когато дейността не е била изнесена като частна. Василев обясни, че контрола над почистващите фирми е ежедневен.

„Ежедневно се контролират всички превозни средства, които се почистват от длъжностни лица на фирмите, които трябва да разпишат предавателни протоколи, ако са установили, че почистването е извършено. В зависимост от разписанието на трамваите не всички могат да се почистват и мият всеки ден. Някои само се метат. Други се почистват основно, което включва и вътрешно почистване и метене, което става два пъти седмично. Има графици и когато трябва да се измият външно", обясни още Василев. Той допълни, че два пъти месечно се прави и основно почистване с измиване на трамваите и тролеите.