Собственикът на Нова Броудкастинг Груп и Виваком България - United Group, ще вложи близо 1,2 милиарда лева в стратегически проекти в България, свързани с развитието на телекомуникационния и медиен бизнес на групата, сред които развитие на мобилната и оптична мрежа, ново съдържание и устойчиво развитие в следващите три години. Така общите инвестиции на водещата компания в медиите и телекомуникациите в Югоизточна Европа у нас ще достигнат 4,7 милиарда лева до 2026 година. Това стана ясно от интервю за Капитал на Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на групата.

„Ще продължим да инвестираме в покритие и капацитет на мобилната и оптичната мрежи в България, във висококачествени продукти, базирани на най-новите технологии, като например 5G домашен интернет, който лансирахме само преди седмица. Ще продължим и със стратегията ни по дигитализация“, пояснява Боклаг.

"Виваком" изгради най-голямата 5G мрежа в България, която даде достъп до високоскоростна връзка на близо 80% от населението. А към днешна дата 10GIGA оптичната мрежа на телекома достига до близо половин милион домакинства.

„Ще продължим да инвестираме и в качествено и разнообразно съдържание с акцент върху видеосъдържание и неограничено ползване, каквато е световната тенденция в потребителското търсене. Ще продължим да следваме световните трендове и да развиваме конвергенция между телеком и медийния бизнес“, допълва Боклаг. Съдържанието продължава да бъде топ приоритет в стратегията на компанията, затова тя фокусира върху локалните продукции и нови форми на съдържание, които се харесват на по-младото поколение.

„Медиите и платената телевизия са сред най-бързо променящите се индустрии в момента. Освен традиционните местни и глобални медийни компании към битката за потребители вече се включиха и всички социални мрежи и D2C OTT играчи като Netflix, Disney и други. В тази обстановка да можеш да произвеждаш локално съдържание, да разчиташ на местните рекламодатели и да поддържаш мощен абонаментен бизнес е от ключово значение за бъдещия успех както в медиите, така и в телекомуникациите на локално ниво“, коментира Викторя Боклаг.

Резултатите на United Group са се утроили през последните 3 години. В България, приходите на компанията през 2022 г. са нараснали с близо 9% на годишна база, над средните темпове на растеж на пазара. Новият източник на приходи за UG са телекомуникационните кули, съобщава Боклаг. Компанията започва да ги отделя и монетизира по модела на големите телекоми в Европа.

"Виваком" стана лидер на пазара на платена телевизия и интернет, а Нова тв е водеща по телевизионна гледаемост.

Наскоро United Group откри и новата сграда на "Нова броудкастинг груп" - първият самостоятелен комплекс за електронни медии от ново поколение, на площ от почти 17 000 кв.м със свръхмодерни телевизионни и радиостудиа, просторни апаратни, монтажни и нов нюзрум.

Виктория Боклаг подчерта, че свободата на словото и независимостта са ценности, които компанията проповядва от самото й създаване.

„United Media има независим медиен борд, който е базиран в Люксембург. Той отговаря за съблюдаването на най-високите медийни стандарти и е натоварен със задачата да следи за безпристрастността и етиката в работата на нашите журналисти. Всички членове на борда са авторитетни представители на емблематични медии като BBC и RTL. Те са напълно независими и не работят в никой от медийните ни активи. Горда съм, че от придобиването на NOVA бордът не е имал повод да се намеси нито веднъж“, коментира тя.

Компанията продължава да създава нови продукти в рамките на собствения иновационен център на United Group, със засилен фокус върху потребителите. Ексклузивната телевизионна платформа EON е един от продуктите, разработени от United Cloud, който беше лансиран успешно на всички пазари, където работи United Group.

„Полагаме и сериозни усилия в сферата на информационните технологии с цел да подобрим и да оптимизираме преживяването на потребителите във всяка точка на контакт с нас“, казва Виктория Боклаг.

Не на последно място Боклаг подчерта, че United Group има амбицията да бъде пазарен лидер по отношение на устойчивостта в телекомуникационната и медийната индустрия за бъдещите поколения.

„И двата сектора влияят върху климатичните промени, затова си поставихме цел групата да стане въглеродно неутрална до 2040 г. През следващия месец планираме да обявим мащабна инициатива, свързана с устойчиво развитие“, анонсира Виктория Боклаг.

***

Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на United Group

Присъединява се към компанията малко след създаването ѝ, след като започва кариерата си във фонд за дялово инвестиране. Заемала е няколко лидерски позиции в групата, включително главен изпълнителен директор на SBB и вицепрезидент, отговарящ за маркетинга и медиите. Назначена е за главен изпълнителен директор през 2018 г. Играе ключова роля за развитието на компанията и издигането ѝ от местен доставчик до най-големия интегриран телеком и медиен бизнес в региона. Боклаг е учила в САЩ и в родната си Украйна. Висшето ѝ образование е в сферата на бизнес администрацията и мениджмънта.

Базираната в Нидерландия United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Компанията развива дейност в осем държави и има над 15 милиона потребители и близо 15 000 служители. Генерира годишни приходи в размер на 2,5 милиарда евро. United Group осигурява най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите една от най-атрактивните селекции на ТВ съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които предоставя на клиентите. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании. От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group. В България групата включва още Nova Broadcasting Group и вестник Телеграф.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg