Във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) № 267 от 16.02.2021 г. на Европейския парламент и на Съвета за определяне на специални и временни мерки с оглед продължаващата криза във връзка с COVID-19, срокът на валидност на свидетелствата за управление на МПС (СУМПС), който е изтекъл между 01.09.2020 г. и 30.06.2021 г. се удължава с 10 месеца, считано от датата на изтичане на срока на валидност. Ако на даден документ е разписан срок на валидност до 30.06.2021 г., то неговата валидност се удължава с 10 месеца до 30.04.2022 г.

Важно допълнение: всички СУМПС, чийто срок на валидност вече е бил удължен миналата година, съгласно предишен Регламент (ЕС) 2020/698 от 25.05.2020 г. и Решение (ЕС) 2020/1240 от 21.08.2020 г., и е изтекъл в периода 01.09.2020 г. до 30.06.2021 г. се удължава с 6 месеца или до 01.07.2021 г. – която от двете дати е по-късната.

Удължават работното време на паспортните служби

Регламент № 267/16.02.2021 г. е достъпен на български език на страницата на официалния вестник на Европейския съюз на адрес : https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A32021R0267&qid=1614256359985

Остава графикът на дежурствата на столичните звена „БДС“ в съботните дни на месец август.

istock
istock

Считано от 01.02.2021 г. всички лични карти, чийто срок на валидност изтича, подлежат на подмяна в 1-месечен срок, тъй като съгласно §10, ал. 1 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците, удължаването на сроковете на валидност за личните карти и паспортите е валидно само за тези, изтекли в периода от 13.03.2020 г. до 31.01.2021 г.

Информираме гражданите, че не е задължително да подменят паспортите си. Паспортите с изтекъл срок на валидност полежат на връщане на органа, който ги е издал, в 3-месечен срок след изтичане на валидността.

Българите в чужбина вадят лични документи и без електронен подпис

Информация относно административните услуги по линия на „Български документи за самоличност“, работното време и т.н. може да намерите на сайта на съответната областна дирекция на вътрешните работи по постоянен адрес.

Напомняме, че всички граждани с постоянен адрес на територията, обслужвана от СДВР, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи с платена такса за обикновена или бърза услуга във всяко едно от звената „Български документи за самоличност“ на територията на столицата.


График на дежурствата на столичните звена „БДС“ в съботните дни на месец август

Работно време на всички звена БДС в районните управления на територията на София и отдел „Български документи за самоличност“ - СДВР в делнични дни е от 7.30 до 17.45 часа, без обедна почивка, прекъсването на работата в интервала 13 - 13.30 часа е за дезинфекция.

Дежурните звена БДС при СДВР ще работят в съботните дни на месец август 2021, г. с работно време от 8:30 часа до 14:30 часа по следния график:

7 август – Първо и Четвърто РУ;

14 август – Пето и Седмо РУ;

21 август – Второ и Шесто РУ;

28 август – Осмо и Девето РУ.

Всяка събота със същото работно време отдел „Български документи за самоличност”- СДВР, на адрес: бул. Княгиня Мария Луиза № 48, приема заявления за издаване на български лични документи - лични карти и паспорти с такса за обикновена и експресна услуга с уточнението, че изготвеният документ по експресна услуга се получава в първия работен ден от следващата седмица.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg