Цените на минимум петдесет хранителни стоки в големите търговски вериги, които са се включили в кампанията на Министерството на икономиката и индустрията, ще бъдат по-ниски от утре - 15 ноември. Те ще бъдат брандирани с логото на "Достъпно за вас".
 
"Инициативата започва поетапно в партньорство с повечето от по-големите търговски вериги, като се водят разговори и с по-малки регионални такива. Целта е да се гарантират най-достъпните цени на дадени стоки от малката потребителска кошница", коментира за БТА министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов.
 
"Всеки един търговски обект, който се е включил в кампанията, ще ползва логото на инициативата "Достъпно за вас“. То ще бъде позиционирано до стоката, която е предложена в конкретната седмица, както и в брошурите на търговеца. Цената трябва да е най-ниската, на която могат да предложат дадената стока", подчерта Богданов.
 
Инициативата на ведомството трябваше за започне от 1 ноември, но Министерството изчакваше становище на Комисията за защита на конкуренцията по Декларацията за партньорство с търговските вериги, които проявят интерес към включване в кампанията на Министерството. Целта на инициативата е да бъдат постигнати трайно ниски цени за българските потребители.
 
На седмична база в Министерството на икономиката и индустрията ще се прави анализ, за да се следи динамиката на цените. В следващ етап на сайта на ведомството потребителите ще могат да намерят намалението на продукта и ще видят откъде могат да го закупят.
 
"Започнахме първия етап на кампанията от големите вериги, тъй като те са с най-много търговски обекти в цялата страна и поевтиняването ще се отрази на повече хора", каза министър Богданов. На втория етап започват разговори и с регионалните вериги и с малките магазини. Министерството на икономиката продължава диалога с всички потенциални партньори, които проявяват желание да се включат в кампанията, с идеята тя да достигне до потребителите във всяко едно населено място.

Интелигентно пазаруване: Как да спестите пари от храна на фона на променящите се пазарни тенденции

Инициативата се реализира в партньорство между Министерството на икономиката и индустрията и всеки отделен бизнес оператор, доброволно приемащ условията на инициативата, и обхваща осигуряване на седем продуктови групи от малката потребителска кошница, отговарящи на обичайните изисквания за качество и съдържащи всички необходим продукти за разнообразно хранене, а именно:

- хляб, захар и зърнени храни, включващи брашно, хляб, тестени изделия, макарони, захар;

- варива, включващи ориз, зрял боб, леща, грах, нахут;

- месо и месни продукти, включващи прясно свинско месо, прясно пилешко месо, риба, малотрайни колбаси, трайни колбаси, мляно месо (кайма);

- мляко, млечни продукти и яйца, включващи прясно мляко между 1 процент и 4 процента масленост, UHT млека, кисели млека, кашкавал, сирене бяло саламурено, извара, яйца;

- плодове, включващи ябълки, грозде, цитрусови и южни плодове, други пресни и замразени плодове;

- зеленчуци, включващи домати, краставици, зеле, пипер, зрял лук, чесън, праз, кореноплодни зеленчуци, листни зеленчуци, други пресни зеленчуци, картофи, консервирани зеленчуци и продукти на зеленчукова основа;

- животински и растителни масла и мазнини, оцет и сол, включващи млечни масла, олио, оцет, сол.

istock
istock

На 18 октомври министър Богданов обяви, че Министерството на икономиката и индустрията започва инициативата "Достъпно за вас" от началото на ноември, която цели да направи достъпен за потребителите пакет от стоки от първа необходимост, предлагани в търговските вериги, за определен период от време.

Хоризонтът на инициативата е осем месеца, каза Богданов по време на първото издание на форума за модерна търговия More than trade, организиран от Сдружението за модерна търговия.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg