България е сред петте страни с най-голям обем търговски центрове в строеж в годината, в която европейският пазар на този сегмент отбелязва рекорден спад от 19 на сто. Това е посочено в доклада "Развитие на търговските центрове в Европа" през 2009 г. на "Фортън интернешънъл" /Forton International/ и "Кушман и Уейкфийлд /Cushman&Wakefield/, предаде БТА.   

Повече от 600 000 квадратни метра нови търговски площи предстои да бъдат завършени и отдадени у нас през тази и следващата година. Това ще изведе страната на по-челни позиции и в класацията на "Квадратни метри търговска площ на 1000 души", където засега България е на предпоследно място с едва 28.2 квадратни метра.     

Според доклада, България, заедно с Хърватия, отбелязва най-висок ръст по отношение на новоизлезли търговски имоти, макар отварянето на голяма част от тях да бе отложено за 2010 година.    

Според Сергей Койнов, изпълнителен директор на "Фортън интернешънъл", въпреки значително по-ниските нива на наемите, особено извън София, отдаването на нови площи в условията на икономическа криза и ограничено потребление, е трудно. Затова според експерта е твърде вероятно откриването на известна част от планираните търговски центрове отново да се отложи за следващите няколко години.    

Първите две места в класацията на търговски центрове в процес на изграждане се заемат съответно от Русия и Турция, където се наблюдава и най-динамично развитие на пазара през 2009 година.