Сдружение от автобусни фирми се обяви против промените в Закона за автомобилните превози с аргумента, че те облагодетелстват сивата икономика и ще нарушат пазарния принцип. Превозвачите настояват промените да бъдат преразгледани.

От сдружението предупредиха, че ако исканията им бъдат пренебрегнати, са готови на протестни действия.

Промените в закона предвиждат орязване на автобусните линии по републиканската пътна мрежа. Директните автобусни линии между населените места с над 30 хиляди души население ще се възлагат на превозвачи след конкурс на Министерството на транспорта. Населените места под 30 000 души ще бъдат обслужвани от допълнителни автобусни линии, утвърдени от областните и общинските управи.

Според Себатин Исмаилов от сдружението, това ще засили сивата икономика в бранша. Освен тов,а ще ограничи конкуренцията, което пък ще доведе до увеличаване цената на услугата, която се предлага, допълни той.

От сдружението не са съгласни и с идеята превозите на ученици да се извършват само с автобуси до 10 години. За голямо съжаление, автобусният парк в България не предполага тази възможност, ако министерството на финансите не осигури финансиране на тези проекти. В съседна Гърция, когато се купува нов автобус, държавата поема 50 на сто от стойността му, твърди Исмаилов. Затова превозвачите настояват да се приеме автобусите, превозващи деца, да преминават по 4 пъти годишно на технически прегледи.

От сдружението предупредиха, че ако промените бъдат приети без да се вземат под внимание исканията им, са готови на протести. Нека първо да чуем становището на комисията по транспорт, след което ще се съберем отново и ще решим в какъв вид да бъдат тези протестни действия, каза Исмаилов.

От сдружението излъчиха работна група, която настояват да бъде допусната в парламентарната комисия по транспорт при окончателното разглеждане на промените в закона.