По тази причина – в края на работния ден в петък, (30 май), ще бъде спрян приемът през Портала за електронни услуги на уведомленията за сключване, изменение или прекратяване на трудов договор по чл. 62, ал. 5 от Кодекса на труда и за промяна на работодател по чл. 123 ал. 1 от КТ. Ден по-късно – на 31 май 2025 г., след 17 ч. няма да е възможно упълномощаването и преупълномощаването за подаване на уведомленията за трудови договори в е-Портала на НАП.
Хартиената трудова книжка излиза от употреба от 1 юни
Лицата, които са имали достъп до услугите за подаване на уведомления по КТ или са били упълномощени до изтичането на този срок, ще имат достъп до новите услуги, свързани с подаване на информация в Регистъра на заетостта, без да се налагат допълнителни действия от тяхна страна.

istock
От 1 юни е необходимо работодателите да изпращат данните към приходната агенция в новия формат и структура. След стартиране на процеса по прием и обработка на единните трудови записи, в Портала за електронни услуги ще могат да се правят и справки за актуално състояние, които съдържат информация за Единните електронни трудови записи на наетите лица.
Пълна информация за Регистъра на заетостта или т.нар. "електронна трудова книжка" може да намерите тук.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase