Над 300 нелоялни търговски практики в различни сфери е забранила Комисията за защита на потребителите (КЗП) през миналата 2016 г., съобщи председателят на комисията Димитър Маргаритов пред БНР.

Той посочи, че значителна част от забранените нелоялни практики са във връзка с предоставяне на телекомуникационни услуги. Същевременно това е секторът, в който са и едни от най-съществените пробиви на комисията в последните периоди. След като 2 от мобилните оператори се съгласиха на по-малки неустойки при предсрочно прекратяване на срочните договори, скоро се очаква това да направи и третият.

Председателят на КЗП каза още, че напоследък потребителите все по-често се обръщат към комисията в ситуации, в които дори все още не е извършено дадено нарушение.

В сферата на туризма все по-често при несъвпадане на обещаното и предоставеното, хотелиерът е готов да предложи компенсация, която да удовлетворява потребителя, даде пример Маргаритов.