Повечето представители на поколението Z в САЩ на възраст 18-25 години инвестират, а много от тях са започнали да инвестират преди 18-ия си рожден ден. Криптовалутата често е тяхната врата към финансовите пазари, а приложенията за инвестиране се класират високо като предпочитан метод за управление на инвестиции и извършване на сделки. Всъщност широкото разпространение на финансова информация в социалните медии и онлайн платформите е ключова притегателна сила за тази нарастваща тенденция от заинтересовани лица с цифрови познания.

Други фактори, които привличат представителите на поколението Z да инвестират, са възможността да участват с малки суми, популярността на криптовалутите, страхът от пропуснати ползи (FOMO) и значителното влияние и помощ от страна на членовете на семейството. Инвеститорите между 18 и 25-годишна възраст са уверени в бъдещето си и в способността си да постигнат финансовите си цели.

Какво да направите с инвестициите си при инфлация

Информацията е на база нагласите и поведението на представителите на поколението Z по отношение на инвестирането. То се основава на данни от онлайн проучване, проведено през ноември-декември 2022 г. сред 2 872 представители от Съединените щати, Канада, Обединеното кралство и Китай.

istock
istock

Въпреки всичко много от представителите на поколението Z все още не инвестират. Причините са ограничения в доходите и предизвикателството да посрещнат разходите си, както и липсата на образование и знания по финансови въпроси.

За какво и как харчат парите си младите хора

25% от американските инвеститори от поколението Z са започнали преди да навършат 18 години. Започването в ранна възраст е често срещано явление не само в САЩ, но и в Канада (24%) и Великобритания (22%). Положението в Китай обаче коренно се различава. Там само 7% от инвеститорите от поколението Z са започнали да инвестират преди 18-годишна възраст.

Трите най-важни финансови цели за инвеститорите от поколението Z са да имат достатъчно пари за пътуване/ваканция (62%); да имат спестявания за непредвидени разходи (55%); да могат да се пенсионират, когато пожелаят, и да живеят комфортно (51%). Въпреки че пенсионирането обичайно се случва след много години, инвестиращите представители на поколението Z мислят за него като за цел сега.

istock
istock

Основната финансова цел на инвеститорите от поколението Z варира в зависимост от това в кой край на света са те. Американските и китайските младежи най-често казват, че искат да имат пари за пътуване/ваканция, а канадските се интересуват от плащането на месечните сметки. Приоритет за младите хора от Великобритания пък е покупката на жилище. Финансовата независимост е цел и на американското поколение Z.

Инвеститорите от поколението Z са уверени в своето бъдеще и в способността им да постигнат своите финансови цели. Те са склонни да поемат финансови рискове, а почти половината от тях (46%) са могат да направят значителни или по-големи от средните.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg