Тази година провеждаме нашата традиционна кампания с акцент почти изцяло върху онлайн предлаганите стоки и услуги за подготовката на учениците за първия учебен ден. Това коментира в "Денят започва" Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

Търговците се опитват да предлагат различни комбинирани продукти, затова целта беше да се установи дали не се прилага една нелоялна практика - когато комбинираните стоки се представят на промоционална цена, дали няма да се окаже, че ако ги загубите отделно, те ще излязат на по-ниска цена, обясни Маргаритов.

Разбира се, че всяка стока, която даде дефект, може да бъде рекламирана, независимо дали в търговски или онлайн магазин и няма значение, дали е закупена в пакет или не, подчерта експертът.

Мисля, че тази година всичко изглежда нормално, вече нямаме такъв тип специфични нарушения, каквито сме хващали в предишни периоди, допълни Маргаритов.

Какви закони за защита на правата на потребителите съществуват

Той обясни, че в условията на пандемията и затягането на мерките все повече потребители се ориентират към по-малки селища и обекти за настаняване. Това кара собствениците на тези обекти да поставят марка за къща за гости, без да отговарят на необходимите изисквания за това.

istock
istock

Срещаме и доста случаи, в които такива обекти се рекламират като СПА и уелнес центрове, което обаче изисква да бъдат сертифицирани. Не е достатъчно да имате един килер, в който да тече малко по-гореща вода и вие да го рекламирате като парна баня, обясни още Маргаритов.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg