По-добри цени за потребителите на около 50 основни хранителни продукта, които да са формирани на пазарен принцип - инициативата "Достъпно за вас" на Министерството на икономиката е във фокуса на общественото внимание като нова мярка за справяне с поскъпването.

„В понеделник имаше експертна среща, на която колегите от КЗК споделиха опасенията си. Всичко е уточнено и изчистено като спорни моменти. Мярката е направена точно в полза на защитата на конкуренцията - да обогати и да допълни, да осигури по-доброто спазване на закона“, обяснява в интервю за БТА председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата Владимир Иванов.

По думите му информацията, която ще публикуват веригите, ще е "ден след" именно с тази цел, но това е достатъчно за гражданина, който може да си избере на тази база най-подходящия за него търговски субект, от който да пазарува.
 
Не виждам никакъв проблем "Достъпно за вас" да започне да се прилага. Разбира се, всичко ще се извършва в процес на институционално взаимодействие, допълни председателят на ДКСБТ.

Ще се стигне ли до намаляване на цените на храните в търговските вериги

Мярката се предвижда за определен период от време, но ако даде своите ефекти и помогне за развитие на средата, може да бъде продължена, стига да има добрата воля, защото всичко става доброволно.

В никакъв случай няма да допуснем действия, които да провокират или да предопределят някакви нарушения, напротив, целта е да стимулираме конкуренцията с повече информация и по-висока степен на доверие, не да влияем на пазара по административен или друг начин, поясни той.

istock
istock

От пролетта насам действа платформата foodprice.bg, която служебното правителство въведе с ежеседмична информация за цените на стоки от малката потребителска кошница по цялата верига на доставките с възможност за сравнение със същите продукти в няколко страни от Европейския съюз.  "Общото между двете е стремежът към по-висока степен на информираност на гражданина, но "Достъпно за вас" има за цел да повиши конкурентното ниво с оглед на това да направи по-прозрачно взаимодействието между търсене и предлагане", коментира Владимир Иванов.

По думите му целта е най-вече да се поеме доброволно ангажимент от двете страни в търсенето и предлагането, с посредничеството на държавата, за абсолютно прозрачно взаимодействие и спазване на добри търговски практики. По-косвената цел е да се повиши и степента на потребителското доверие.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg