За по-малко от месец над 65 фирми у нас са се адаптирали и са трансформирали производството си съобразно извънредната ситуация заради коронавируса.

След кризата това преориентиране би могло да допринесе за разширяване на производството и създаване на устойчиво развитие на тези предприятия. Това показва анализ на „Индъстри информ“, които правят анализи на различни отрасли в българската индустрия.

Работодатели масово не плащат заплати на съкратените

Мариана Дамова, създател на „Индъстри информ“, преподавател в Канада, работи за Европейската космическа агенция, посочи пред БНР, че на европейско ниво ще се търсят по-близки пазари и се създава положителна ниша за България.  

„Българските предпазни облекла и други предпазни материали са конкурентноспособни. Продукти на билкова основа също могат да бъдат конкурентноспособни“. 

istock
istock

По думите ѝ български фирми проявяват и креативност в тази ситуация

Над 46 000 работници у нас са засегнати до този момент от кризата

„В модната, в шивашката индустрия имаме представители на няколко бранда, които произвеждат не само безопасни маски, но и обръщат внимание на естетиката. Има фирма, която произвежда дрехи с български мотиви, предлага везани маски. Има и търговски ефект - при закупуване на дреха се получава подарък - маска в същата гама". 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg