Всеки втори потребител у нас смята, че цените в големите хипермаркети са се увеличили.

Това показва национално-представително проучване в периода 20-24 април за тенденциите в потребителското поведение в условията на COVID-19, изготвено от агенция за онлайн маркетингови проучвания JTN.

Резултатите недвусмислено показват, че потребителите предпочитат да пазаруват в по-големи магазини по време на извънредното положение и са склонни да похарчат повече, ако продуктите и стоките са с българско производство.

По отношение на навиците си за пазаруване, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. 41% ходят до магазина само веднъж в седмицата, а 36% дори по-рядко като признават, че все повече търсят изгодни оферти и промоции.

От друга страна привържениците на по-малките квартални магазини споделят, че не се притесняват толкова от чакането пред големите хипермаркети, колкото от факта, че според тях там няма достатъчно български продукти.

JTN
JTN

Според 81% от тях големите вериги трябва да инвестират повече в икономиката у нас като предлагат повече стоки произведени в страната.

Висок процент от анкетираните са посочили, че според тях тукашните производители могат да се справят да захранят хипермаркетите с достатъчно продукти.

Повече от половината заявяват, че биха предпочели българска стока, дори и тя да е с по-висока цена, а 70% дори биха сменили магазина, от който пазаруват за друг, в който могат да намерят „произведено в България”.

Много от запитаните смятат, че в условията на COVID-19 са придобили полезни навици за пазаруване и биха ги запазили и след края на извънредното положение. 59% искат и за в бъдеще да обмислят по-добре покупките си, а 54% твърдят, че ще продължават да купуват предимно  български продукти.

JTN
JTN

87% от анкетираните са посочили, че са спазили препоръките за социално дистанциране и са прекарали Великден вкъщи.

Над 70% споделят, че подкрепят мерките в извънредното положение, но и признават, че са притеснени от ситуацията в страната.

Проучването е проведено сред 600 мъже и жени на възраст 18-74 години, балансирани, спрямо национална представителна извадка по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg