Интернет изобилства от всякакъв тип оферти за изключително ниски цени, за много големи намаления, но невинаги това отговаря на истината.

Най-лесният начин да го проучим е да имаме повече информация за този, който стои отсреща.
 
Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
 
По думите му е важно да има достатъчно информация за продавача – за адреса, за електронната поща, телефона и най-вече – възможно ли е да се осъществи реален контакт.

Сайтове за сравняване на цени – какво трябва да знам

Онлайн офертите за почивки също могат да подмамят клиентите с красиви описания.
 

istock
istock

Винаги, когато изберем нещо по картинка в интернет, трябва да направим необходимото, за да се уверим, че този туристически обект наистина съществува и е категоризиран с рекламирания брой звезди, каза председателят на КЗП.
 
По-често това се случва при туристическите пакети и според мен се дължи на обстоятелството, че по-късното им закупуване не дава достатъчно добра възможност на потребителите да се информират допълнително дали това, което им се обещава, съответства на действителността.
 
Повечето хора търсят по-скоро отзиви в социалните мрежи или форумите, които обикновено са част от платформите за търговия. Затова те трябва да се поинтересуват дали насреща стои реален търговец, каза той.

 Скритите уловки при стоки в намаление - за какво да внимаваме

Според проучване относно нагласите на българските потребители към онлайн търговията, при което 80% от анкетираните посочват, че не са срещнали никакви проблеми при покупки от интернет.
 
Изследването е проведено сред пазарували поне веднъж от електронен магазин през последните шест месеца.
 

istock
istock

Маргаритов подчерта, че ниските цени – посочени от анкетираните като едно от предимствата на онлайн пазаруването, не бива да бъдат единственото основание за реализирането на покупка.

„Интернет дава възможност за бърза съпоставка на няколко оферти за идентични стоки от различни електронни магазини.
 
Когато сравним цените, на които тези стоки се предлагат, може да видим къде е реалистичната стойност, за да направим истинската покупка“, посочи Маргаритов.
 
Според статистиката на КЗП хората най-често се оплакват от опити на онлайн търговци да ограничат гарантираните им от закона права, като например да върнат стоката в 14-дневен срок или пък бавят доставката на поръчките им.
 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg