Черният петък се наложи като ден, известен с големи отстъпки и промоции на желани продукти по цял свят. В последните години се наблюдава засилващ се интерес към този ден и в България.

Известната платформа у нас eMAG обяви интересни резултати от кампанията си за Black Friday, като изтъкна, че тази година наблюдава по-високи стойности на трафика и на направените поръчки в сравнение с миналогодишното издание на кампанията.

От изнесените данни на платформата става ясна и любопитна тенденция - все повече се правят и покупки от чужбина, които се изпращат у нас.

Заделяме до 750 лева за покупки на промоция


Сред топ градовете, които поръчват най-много от Европа се нареждат – Лондон, Франкфурт и Виена, които заемат първите 3 места в класацията. В челната десетка попадат – Амстердам, Брюксел, Париж и Дъблин.

Те предпочитат да пазаруват телевизори и лаптопи с добри параметри, като примери за покупки от чужбина са следните:

istock
istock

- От Амстердам до София: поръчка за изпращане на лаптоп Gaming ACER Predator Helios 300 PH317-53-739D, 17.3”, на стойност 2 599,99 лв.;

- От Волжски до Варна: поръчка за изпращане на телевизор QLED Smart Samsung, 65" (163 см), 65Q70RA, 4K Ultra HD, на стойност 2 499,99 лв.;

- От Лондон до Полигона, София: поръчка за телевизор Smart Android LED Sony BRAVIA, 65" (163 см), 65XF9005, 4K Ultra HD, на стойност 2 399,99лв.

Триковете на търговците при онлайн пазаруването - как да ги избегнем

Що се отнася до местата в България, от където са направени най-високите по стойност онлайн покупки, на първо място застава София с квартал Лозенец - 67 035 лв., следван неочаквано от Велико Търново - 10 320 лв., като в челната тройка застава и Бургас - 8 855 лв.

istock
istock

Други градове и части на София, които се включват в челната десетка на платформата са: Редута (София) - 8 499 лв., Враца - 7 592 лв., Казанлък - 7 199 лв., Витоша (София) -6 799 лв.,Бояна (София) - 6 637 лв., Пловдив - 5 849 лв. и Русе - 5 849 лв.

В пика на кампанията на платформата са регистрирани 182 734 посетители едновременно.
 
В рамките на деня над 72% от 2,23 милиона посещения са били направени от мобилни устройства, което е знак, че предпочитаме телефоните си като опция за пазаруване, тъй като са лесни за ползване по всяко време и независимо от това къде се намираме.

Скритите уловки при стоки в намаление - за какво да внимаваме

istock
istock

Тази година eMAG е реализирала поръчки на стойност над 40,78 милиона лв. (9% повишение спрямо 2018), като онлайн са били поръчани над 273 950 артикула.

В тази връзка интересно да се отбележи е и какво най-много си поръчва българинът през електронната платформа.

Изненадващо това не са лаптопи, телевизори и мобилни телефони, а играчките и продуктите за деца, грижата за красотата и малките ел. уреди, като най-много бройки са поръчани именно от последните три изброени категории.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg