Трудовите книжки да станат електронни, предлагат от Българската асоциация за управление на хора.

Ние като асоциация ще настояваме в бъдеще за дигитализация на трудовите книжки, второто нещо е да се разширят възможностите за временна или гъвкава заетост, и третото нещо е - как се регулира работата дистанционно, не визирам само работа от вкъщи, заяви Георги Първанов, председател на Българската асоциация за управление на хора пред БНР.

По думите му хората си търсят основно работа през социалните медии. Тези платформи се ползват и от работодатели, и от служители. Има някои финансови институти, в които има забрана в работно време да се ползват социалните медии, но не като ограничаване на личното пространство, а като защита на IT системите от заразяване с вируси и заради сигурността“, коментира Първанов.

Той допълни, че има проверки на служителите през социалните медии, като това се прави в цял свят, но то не е ограничаване или санкциониране, а се търсят притеснителни неща за работата му – дали пие или нещо друго.

Увеличават се сигналите за санкции при споделяне на лично мнение във Фейсбук  - това показва нашето проучване на КНСБ, коментира Тодор Капитанов, национален секретар на синдиката.

istock
istock

 „Това не е нещо ново – за връзката между публикации в социалните медии и реакция работодателите, но в последно време зачестиха сигналите за такива случаи, особено, ако публикацията е свързана с фирмата, и независимо, че това не е уредено в законодателството, работещите търпят професионални санкции заради личното им действие в социалните мрежи, каза още Капитанов.

Електронна трудова книжка спира измамите със стаж

„Специално за подкрепа на дадена политическа партия нямаме сигнали за наказан служител, но имаме случай на уволнен служител, който писал, че дадената институция не си върши работата, разбира се, като повод за уволнението е използван друг повод.

Затова е много важно служителите да бъдат обучавани от самата фирма за хигиената на общуване в онлайн пространството, защото и там си има правила. Това се прави на Запад в големите фирми. Това е грижа и за фирмата, и за самия служител, защото  все още не е уредено в законодателството", поясни още Капитанов.

istock
istock

"Трябва точно да се поясни кое не бива да се коментира за фирмата в социалните медии", каза още той.

 За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg