Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) е подготвила мобилно приложение, което предоставя възможност за бърз и лесен достъп до институционална информация, чрез специални нотификационни съобщения на телефоните на всеки, който го е инсталирал.

Чрез рубрика обратна връзка на мобилното приложение гражданите могат да изразяват мнението си за получените от тях здравни услуги в извънболничната, болничната и денталната помощ, както и в аптеките.

Медицински сестри ще могат да предоставят здравни грижи самостоятелно


Приложението е удобно за ползване и не ангажира потребителите със споделяне на лични данни или данни за лечебното заведение, към което са се обърнали за преглед, изследвания, лечение и т.н.

Анкетата може да се попълни дори и в метрото, в автобуса – след като пациентът излезе от контакт с лечебното заведение.

istock
istock

Мобилното приложение може да бъде инсталирано по следните начини:

- За потребители с операционна система Android, като се изпише „НЗОК“ в поле Търсене в Google Play или чрез QR код, достъпен на страницата на касата.

- За потребители с операционна система iOS - в App Store или QR код, достъпен на страницата на касата.

Какви разходи покрива допълнителното здравно осигуряване

В момента приложението е в тестови режим и предстои да заработи в началото на следващата седмица.

Обратната връзка с гражданите е от особена важност за НЗОК в стремежа й да подобри качеството на предоставяните здравни дейности. Приложението ще даде възможност да се покажат проблемните места при оказване на медицинска помощ и да се предприемат необходимите мерки за тяхното коригиране. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg