След временното „замръзване“ през пролетта на 2020 г., пазарът на луксозни имоти у нас показва устойчиво развитие. Данните на агенцията за луксозни имоти Unique Estates показват ръст на запитванията и сделките през летните месеци и есента.

Обемът на транзакциите доближава миналогодишните нива, което е показателно за възвръщане на активността. Единствено в сегмента над 1 млн. евро има спад на транзакциите, тъй като хората, които могат да си позволят подобни имоти, очакват намаление на цените, поясняват от компанията.

Нарастващото търсене на къщи с голям двор в околностите на София насочва вниманието към нови локации, които до момента са били извън полезрението на купувачите - Банкя, Горна Баня и Лозен.

С появата на по-големи жилищни проекти и самостоятелни имоти от висок клас тези райони все по-видимо привличат клиентите, интересуващи се от извънградски имоти с повече пространство и уединение.  В някои случаи купувачите се насочват и към по-отдалечени локации, но с добър достъп, като голф игрищата в Правец и Разлог.

istock
istock

Интересът е към къщи с голям двор, самостоятелни или в рамките на затворени комплекси. Има търсене и на парцели за строителство, но с квадратура над 3 дка. Желанието на хората, които купуват подобни имоти, е да си подсигурят място, където да избягат от града в случай на ново затваряне, поясняват от Unique Estates.

В други случаи целта на покупката е да се смени апартаментът с по-голям, за да има повече пространство за обитателите му. При наемите се налага тенденцията за удължен престой – много често договорите са за сезонно ползване, например за 6 месеца.

Не очакват спад в цените на имотите догодина

„Промяната в ежедневието на по-заможните купувачи се отразява пряко върху изискванията им към жилището. Задължително става условието то да разполага с кабинет, особено при хората от корпоративния сектор. Клиентите държат също на обособена кухня и достатъчно лично пространство за всеки член на семейството. Модерните жилища отворен тип поетапно се трансформират в такива с по-обособени площи”, допълва Весела Илиева.

istock
istock

Скорошно проучване за нагласите на заможните потребители откроява подобни тенденции и в глобален план. Участниците в него смятат, че личните пространства стават по-ценни от споделените, тъй като на много хора им се налага да работят, комуникират или учат от вкъщи. Това води до оптимизиране на помещенията в дома според нуждите на членовете на семейството.

Например, лесни за пренареждане пространства се използват по различно време за учене онлайн, художествени занимания, индивидуални хобита и др. Все по-търсени стават удобства като домашния фитнес, офис или басейн, които също създават различни опции за повече лично пространство на потребителите. Съответно, липсата на достатъчно пространство е основната причина, поради която продавачите искат да се преместят в нов дом.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg