Гражданите трябва да бъдат внимателни при тегленето на кредити особено в тези предпразнични дни, когато по-активно пазаруват. Това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, съобщиха от регулаторния орган.

Всеки кредит – бърз, бавен, ипотечен, потребителски – изисква съзнанието, че ще трябва да го върнем. Затова нека се постъпва разумно и мисля, че можем хем да зарадваме близките, хем добре да си направим и сметката”, посочи Маргаритов.

По-малко от 5% от постъпващите в КЗП жалби и сигнали са свързани с проблеми в сферата на финансовите услуги. Секторът обаче е чувствителен, отбеляза той.

Председателят на КЗП припомни и най-честите уловки, които дебнат при намаленията. При последните подобни кампании във връзка с „Черния петък” комисията е констатирала няколко нарушения, включително и в интернет.

С анонс върху голям транспарант и послание за определен процент отстъпка търговецът привлича потенциални клиенти, но незабележимо с малки букви някъде в ъгъла е изписал, че намалението не обхваща ред групи стоки, които дори могат да преобладават в магазина.

В онлайн пространството пък инспекторите са се натъкнали на случаи, в които цената е вдигната буквално ден преди кампанията и на практика намалението не е реално.

„Традиционно следим пазара, не само когато има такива кампании, а през цялата година. В различните периоди прегрупираме силите така, че да сме най-активни там, където сме и най-необходими, за да предпазим хората от това да станат жертви на нелоялни практики”, подчерта Маргаритов.