48% от българите обръщат най-голямо внимание на условията по кредита, когато настъпи моментът да избират компанията, на която да се доверят. Те се интересуват и правят сравнения къде условията са най-изгодни спрямо техния финансов профил и на база на това формират избора си. Данните са от скорошно онлайн проучване на кредитния пазар, подготвено от маркетингова агенция и изцяло финансирано от водещата компания за небанкови потребителски кредити.

За 30% от потребителите водещ фактор са промоциите, а 29% се влияят от разпознаваемостта на компанията. Над половината от участниците в проучването биха взели кредит от същата кредитна институция, на която са се доверили и предходния път, което обаче не е сигурна индикация за лоялност. Причината е по-скоро предпазливостта и съмненията им, че друга компания може да предложи кредит със „скрити такси“, което неизбежно увеличава рисковете.

Уповавайки се на проучването, се формира още едно заключение: за 37% от българите основната причина да сменят компанията, на която първоначално са се доверили, са по-добрите лихви по кредита. 23% от потребителите ще предпочетат конкурентна компания, ако намерят по-добри условия по заемите, а 21% биха били отблъснати от лошо обслужване и некоректно отношение на служителите.

Проучването сочи още, че 2/3 от анкетираните предпочитат да изплатят кредита си на равни месечни вноски, което индикира търсенето от клиента на сигурност и предвидимост – нещо напълно обяснимо, предвид вече 2-годишния живот в условия на пандемия.

46% от българите са кандидатствали за кредит онлайн през 2021 г. Това показва, че тегленето на кредити през интернет продължава да е по-предпочитаният подход.

istock
istock

Проучването показва още, че през 2021 г. предпочитаният размер на кредит е 1000 лв. с период на връщане 6 месеца. Най-чести причини за тегленето му са: домакински консумативи (38%), ремонти дейности у дома (30%), разходи по колата (14%) и медицински разходи (12%).

Рефинансиране на ипотечен кредит

Макар 72% от хората да предвиждат да намалят харчовете си, ако има следващ локдаун, често се появяват разноски, които трудно могат да бъдат избегнати и изброените по-горе са именно такива.

Любопитен факт е, че в сравнение с преходни години, сега се наблюдава леко повишаване на интереса към стандартното офис обслужване при взимане на кредит. 33% от хората искат да имат реален контакт със служител на компанията, което се обяснява от чисто човешкото усещане за по-голямо доверие и прозрачност, които клиентът търси по време на пандемия.

 За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg