Дори за 5 лв. забавена вноска по кредит за телевизор трябва да очаквате да ви позвънят по телефона. Компаниите за потребителски кредити не забравят да напомнят на клиентите си дори за дребни суми.

Така например ако сте си превели по банков път последната вноска за телевизор или хладилник, но сте забравили да платите някоя малка такса или пък внесените пари не са с точност до стотинка, служителите на компанията ще ви се обадят да ви напомнят да се издължите до край.

Освен че е досадно, това обаче е и полезно за клиентите, заявяват от кредитните институции. Така ние ги спасяваме от наказателни лихви за просрочие, заради които след време те ще трябва да се разделят с по-сериозна сума, казват служителите.

Телефонно обаждане трябва да очаквате дори и един ден след датата, до която е трябвало да вкарате поредната вноска за закупената стока. Това важи за клиенти, които имат навика да забавят или забравят, че трябва да се издължат в срок. При някои, които са били коректни, реверанс може да има и до 5-10 дни. Ако редовно обаче закъсняват с плащанията, от компанията започват да им се обаждат отрано.

При повече от 2-3 просрочени вноски може да очаквате и посещение у дома от служител на компанията, който на място да изиска да си платите дължимото. Ако не бъдете намерени няколко пъти, някои от компаниите залепват на вратата ви стикер, че сте нередовен платец, който се отлепя и доста трудно, предупреждават от компаниите.

При поредица закъснели или дори неплатени вноски нередовните платци вече се вписват в централния кредитен регистър. До него имат достъп всички банки и кредитни институции. С влизането там може да получите отказ при следващо кандидатстване за какъвто и да било кредит от която и да било институция.

Още по-неприятното е, че така можете да направите лоша услуга на свой роднина, на когото също няма да бъде отпуснат заем или стока на изплащане заради вашето лошо кредитно досие.