Българите все по-често кандидатстват за потребителски кредити за повишаване на стандарта, а не за плащане на сметки.

Това показва четвъртото издание на обзора "Потребителският кредит на българина", изготвен от БНП Париба Лични Финанси.

Експертите на компанията отчитат, че българите все повече финансират повишаването на стандарта на живот, а не закрепването на бюджета до следващата заплата.

Това е знак, че доходите растат, потреблението се повишава и икономиката постепенно се възстановява. 

Вече теглим кредит и през Viber 

 

9 от 10 искат застраховка за потребителски кредит 

 

Бърз кредит или потребителски от банка

 

Българите най-често кандидатстват за потребителски кредити за ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребявана кола.

Тези проекти формират 72,4% от молбите, получени от БНП Париба Лични Финанси, България в периода ноември 2016 г. - април 2017 г. 

В топ 10 на целите за кандидатстване влизат още пари в брой, покупка на обзавеждане, лечение, автомобилни ремонти, семейни тържества и плащане на сметки.

Компанията отпуска до 70 000 лева за реализацията на такива проекти, а периодът на изплащане е до 96 месеца.

Средният размер на молбите за ремонт нарасна с 12% от 4 618 лв. през периода ноември 2015 г. - април 2016 г. до 5 168 лв. през последните 6 месеца. Същата тенденция се наблюдава при потребителските кредити за покупка на употребяван автомобил.

През изминалите 6 месеца средният размер на молбите отбеляза ръст от 5,9% и достигна 5 567 лв. В периода май-октомври 2016 г той беше 5 258 лв.

В периода май-октомври 2016 г. хората кандидатстваха за кредити за пари в брой със среден размер 3 426 лв.

През последните 6 месеца той се понижи до 2 732 лв. или с 20.25%. Размерът на запитванията за кредити за плащане на сметки се понижи със 17,4% от 2 440 лв. през май-октомври 2016 г. до 2 016 лв. през ноември 2016 г. - април 2017 г.

През последните 6 месеца умерен спад от 170 лв., в сравнение с май -октомври 2016 г., отбеляза и средният размер на молбите за обединяване на задължения като достигна до 6 480 лв.

Най-висока кредитна активност се наблюдава в София - 19,2%. На второ място е Пловдив с 10,3%, на трето Варна – с 6,3%, а на четвърто Бургас – с 4,5%. Най-слабо активни са регионите Смолян и Търговище с 1% и 1,2% от молбите.

Наблюдава се ръст на онлайн запитванията за потребителски кредити - с 3,8% ръст в сравнение с май-октомври 2016 г. и достигна 33,7%. Най-активни са хората на възраст 20-49 години, които са подали близо 70% от онлайн запитванията.