Комисията за защита на потребителите (КЗП) наложи поредна санкция на търговец, който е използвал фалшиво намаление, за да привлече клиенти в периода на активното предколедно пазаруване.

Инспекторите на КЗП установили, че обявеното намаление от „до -70%“ е подвеждащо, тъй като в магазина не е била открита нито една стока с такъв висок процент отстъпка.

Съобщението за промоцията, поставено на видимо място с надпис „Sale до 70%“, е целяло да привлече вниманието на преминаващите покрай обекта. Вътре в магазина действително имало намалени стоки, но процентите на отстъпка били далеч по-ниски от обявеното. Според КЗП, тази практика е типичен пример за нелоялна търговска стратегия, при която клиентите са примамвани с обещание за значително намаление, а на място се оказва, че предлаганите отстъпки са по-скромни.

Нередности при намаленията по "Черен петък": КЗП откри фалшиви отстъпки и заблуждаваща информация

Председателят на КЗП Мария Филипова призовава потребителите, които се чувстват заблудени от подобни обяви, да подават сигнали до Комисията. Тя подчерта, че КЗП продължава да изпълнява основната си функция – да защитава правата на потребителите и да предприема мерки срещу нелоялните търговски практики.

iStock

Случаят е част от активните проверки на КЗП по време на празничния сезон, когато пазаруването е в своя пик, а търговците често прибягват до различни маркетингови трикове, за да привлекат клиенти.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase