78% от финансовите директори съкращават разходи, поради продължаващата икономическа несигурност, а 81% виждат хибридната работа като най-добър начин за постигане на целите за спестяване, сочат изводите от проучването на IWG сред повече от 250 главни финансови директори, базирани в САЩ.

Популярността на хибридния модел на работа бързо нарасна през последните три години и в настоящия икономически контекст резултатите от проучването потвърждават, че ползите за намаляване на разходите ще продължат да ускоряват растежа на модела. Докладът подчертава, че преместването в споделено пространство за работа, намаляването на притежаваните от компанията пространства или комбинация от двете, са ефективни начини за значително намаляване на разходи.
 
 „Хибридната работа помага на бизнеса да остане конкурентен и издръжлив, особено във времена на икономическа нестабилност. Проучването показва, че финансовите директори и бизнес лидерите възприемат хибридния модел на работа по много причини. Той не само поддържа баланса между професионалния и личния живот и благосъстоянието на служителите, но също така осигурява значим тласък за крайния резултат на компанията.“, коментира основателят и главен изпълнителен директор на IWG Марк Диксън.

Финансовите директори усещат финансовото въздействие от последната година и близо две трети от тях смятат, че се намираме в рецесия.  Почти всички (92%) от анкетираните споделят, че тяхната компания е била финансово засегната от икономическа нестабилност и инфлация през последната година, като 93% казват, че са били значително или донякъде засегнати.

Къде най-евтино може да работите в споделен офис

Финансовите директори отбелязват, че хибридният модел на работа спестява значителни разходи в настоящата обстановка и планират да го възприемат в дългосрочен план. 81% от анкетираните наблюдават как хибридната работа спестява разходи и повече от две трети (67%) от тях споделят, че и в близките 5 години бизнесът им ще продължи да работи с хибриден модел, като разделя времето за работа между централния или локален офис/работно пространство на компанията и дома на служителя.

istock
istock

74% се местят или активно проучват опциите за преместване в споделен офис или гъвкаво работно пространство, а 64% вече са намалили пространството си, за да възприемат хибриден модел на работа.

79% от анкетираните посочват, че финансовите директори са отговорни за решенията, свързани с работното пространство

В допълнение към промяната на размера на офисите като мярка за намаляване на разходите, финансовите директори също така:

○             Намаляват новите назначения (54%)

○             Насочват се към краткосрочни договори за наем на офис пространства (48%)

○             Съкращават персонал (42%)

○             Намаляват персонала чрез незаемане на свободни позиции (42%)


За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg