Парламентът прие на първо четене промени в Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход.

Предложението е по инициатива на народния представител от ВМРО и председател на Комисията за наблюдение на приходните агенции, борба със сивата икономика и контрабандата Юлиан Ангелов.

Промените целят облекчаване на режима за регистрация на обектите за снабдяване на горива на превозвачи, концесионери на природни богатства, както и строителни обекти, свързани с важни за страната инфраструктурни проекти.

Фермерите ползват с 20% по-евтин дизел от другите


Вносителите посочват, че с приемането на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, в законодателството е бил въведен терминът "вътрешен обект" и с него изискванията за регистрация на такъв.

Практиката обаче е показала, че така зададени условията за регистрация, ограничават възможността на юридически лица, занимаващи се с превоз на територията на Република България и в Общността, да регистрират вътрешни обекти, на свои или ползвани територии.


Юлиан Ангелов коментира, че измененията засягат над 1000 български фирми, занимаващи се основно с транспортна дейност, които не са получили възможност да регистрират своите вътрешни обекти за зареждане с горива. Проблемът е, че голяма част от тези обекти се намират на неурегулирани терени, обясни той. С предложението даваме възможност тези обекти да продължат да работят, посочи Ангелов.

От БСП обвиниха управляващите, че връщат ведомствените бензиностанции и реда за регистрация. 

Откриха 39 000 литра некачествен дизел


От "Обединени патриоти" обясниха, че има проблем с регистрацията на тези обекти в Министерството на икономиката, който е дошъл от общините и който искат да решат.

Сигурно решавате проблеми, ама тези проблеми ги създадохте вие, коментира Георги Свиленски. Колко закони променихте по 66 пъти, създавайки и решавайки проблеми, отбеляза той.

"Министър-председателят нямаше трактор и багер, на който да не се качи, той не разбра ли, че няма къде да зареждат. Защо го внасяте вие този закон, а не Министерският съвет", попита Свиленски.

Хората от бранша, които са засегнати, са потърсили среща с мен и затова съм се ангажирал, каза в отговор Юлиан Ангелов, председател на ресорната комисия в парламента. По думите му, промените са в полза на българския бизнес.

"Аз искам утре да има възможност, ако не дай си Боже се случи Корнелия и Карадайъ да управляват заедно, и те да могат да карат валяка, ама да е зареден, да не се налага да го бутат", добави той.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg