Застрахователните компании ще трябва да отделят допълнителен ресурс за нов презастрахователен пул.

Изискването идва от Съвета на бюрото "Зелена карта" за гражданската отговорност, на което страната ни е член. 

От декември нашето бюро е поставено под мониторинг, въпреки че неофициално такъв се извършва още от март. Вчера официално оставката си подаде и председателят на бюрото Орлин Пенев. 

Неофициално от застрахователния бранш признават, че развитието може да доведе до ново поскъпване на задължителната полица.

Пред "Хоризонт" по БНР Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи обаче изрази надежда браншът да успее да се справи, без да удари по джоба клиентите си. 

"Това, което следва, е че има проблем с изплащането на щети на български автомобили в чужбина. Също така означава, че нашето бюро има пропуски в работата. То трябва да менажира процесът по изплащането на щети на българи в чужбина, да защитава интересите на членовете си, застрахователните компании, да предотвратява изтичане на ресурс и застрахователни измами", разясни Тодоров. 

Той не коментира предположението, че проблемът се дължи на полици на две конкретни застрахователни компании. 

"Очаква се от съвета на бюрата да има общ презастрахователен пул за всички компании и да се увеличи частната вноска - нашите застрахователи да внасят по-големи суми по презастрахователни договори. Надявам се, че няма да се стигне до повишаване на цената на "Гражданска отговорност".

Подобна ситуация имаше през февруари, когато бяха събрани допълнителни 10 лева към всички застраховки. В момента повечето компании са против този подход - да се събират пари от гражданите. Допълнителна фиксирана сума едва ли ще бъде плащана", смята Тодоров. 

Вариантите са самите компании да попълнят дефицита за собствена сметка или цените да се повишат за рисковите превозни средства, като влекачи и автобуси, но не и за масовия потребител. Според Тодоров компаниите имат достатъчен финансови резерви да покрият дефицита.