Законопроект предвижда  глоби за събирачи на дългове и забрана на агресивни търговски практики. Какви са правата ни като потребители на бързи кредити? Темата коментират Лилия Димитрова от „Асоциация за управление на вземания” и адвокатът Незрет Бабучев в ефира на NOVA NEWS.
 

„Законът се обсъжда от около 4 години, но той трябваше вече да бъде факт, защото не е вследствие на лоши практики, а е задължение на страна членка на ЕС, която няма такова законодателство. Имаме интерес този бизнес да бъде регулиран, така че да се забранят практики, които биха нарушили нашата репутация”, обясни Димитрова.

КЗП разкри нови нелоялни практики при бързите кредити

„Има забрана за телефонните обаждания. Гражданите трябва да знаят, че когато има нелоялна търговска практика, имат право да подадат жалба за съставянето на акт за извършено административно нарушение. Вече има регистър както на самите дружества, така и на самите договори. Идеята на закона и конструкцията му са добри”, заяви Бабучев.

istock
istock

Според експертите правата на гражданите са разписани много ясно и са събрани на едно място в този законопроект. Лилия Димитрова обаче настоява за добавена стойност.

Образувани са 200 000 дела срещу длъжници

"Предвижда се дружествата за изкупуване и за събиране на вземания да бъдат акционерни дружества, без друга правна форма. Тук не виждам добавената стойност. В момента фирмите, които изкупуват вземания, са финансови институции, които се регулират от БНБ. Ние искаме тези фирми да могат по административен начин да се прелицензират, за да отговарят на новите искания. Трябва да има нещо, което трябва да бъде в плюс и за потребителите, и за бизнеса”, добави тя.

Целия разговор гледайте във видеото.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase