Да запазим спокойствие и потребителско хладнокръвие, да пестим, да пазаруваме по предварително изготвен списък, за да не се задържаме дълго в магазините.

Такива съвети даде на потребителите председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред NOVA.

Относно сигналите за спекулативно поскъпване на някои стоки от първа необходимост, Маргаритов коментира, че това е морално укоримо, но не и юридически, защото се намираме в условията на свободно ценообразуване.

Търговските вериги: Складовете ни са пълни

„Това не е масова практика. Това е практика на някои, които смятат, че могат да извлекат печалба от ситуацията и никога не са работили съвестно и не са се ползвали с потребителското доверие”, каза Маргаритов.

Като цяло обаче, ситуацията е спокойна, няма и информация за изчерпани хранителни продукти, получават се най-вече оплаквания от потребители, които не могат да намерят лични предпазни средства.

istock
istock

„Вземат се бързи мерки, за да бъде решен проблемът”, коментира Маргаритов.

Що се отнася до планирани и платени резервации за пътувания, председателят на КЗП посъветва да се търсят варианти за отлагане.

Как ни лъжат онлайн магазините

„Нямам предвид набелязване на нови дати и безразсъдно тръгване на път, когато тези дати настъпят, а отлагане във времето на решаването на проблема. Ако това продължи по-дълго време, да се търсят форми на компенсация, чрез ваучери за 24-месечен период. Целта е и туроператорите да бъдат предпазени от фалит”, каза Маргаритов.

За да върнат парите, туроператорите трябва да обявят фалит, но и застраховките няма да са достатъчни, за да се изплатят парите на потребителите в пълен размер.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg