В края на миналата година стана ясно, че камерите на ТОЛ системата могат да засичат скоростта на шофьорите чрез специален софтуер. Тогава от дружеството БГТОЛ обясниха, че за да се използват активно, трябва да се направят законодателни промени.

Докъде са стигнали те и кога техниката ще бъде на разположение с всичките си възможности обясни пред БНТ Румен Мутафчиев - директор на "Национално ТОЛ управление".

Ще плащаме ли повече такси за по-замърсяващите коли

"Системата се намира в подготовка за измерване секционен режим на средната скорост. Необходимо е да се случат три етапа. Първо, в момента върви техническото надграждане на системата, което ще даде възможност да се извършва секционен контрол на средната скорост. Вторият важен момент са законовите промени, които трябва да бъдат прилагани - в момента те са процедирани от МВР. Третият важен момент да заработи тази система е нейното сертифициране, което ще бъде извършено от Българския институт по метрология", уточни Мутафчиев.

Той допълни, че се прави всичко възможно системата да е готова за това правоприлагане в най-скоро време. Според него, от гледна точка на закона, най-важно е да се дефинира понятието "средна скорост".

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase