4,3 милиона души са напуснали работата си през август, оставяйки 10,4 милиона работни места, според Бюрото по трудова статистика на САЩ. Вероятно всеки, който чете, или е сменил работата си, или е видял близък колега да напуска тази година. Тъй като пазарът на труда е толкова горещ, сега е чудесно време служителите да проверят дали работата им (нова или не!) е идеална.
 
Ето седем признака, че скорошният избор на кариера може да е бил грешка:
 
1) Няма ясни граници.
 
Границите са ключови във всяка връзка и това, разбира се ,важи за тези, които се случват на работното място. Няма нищо по-разочароващо от шеф, който не разбира как да задава, следва или поддържа граници. Ясни граници могат да бъдат поставени в много аспекти на професионалния живот от длъжностни характеристики до часовете, в които отпада задължението да се отговоря на служебни имейлит. Работа, която няма тези граници, вероятно ще бъде разочароваща и изтощителна.
 
2) Множество шефове с множество крайни срокове.
 
Повечето работни места имат основен ръководител и други допълнителни шефове, с които един служител може да взаимодейства от време на време, но работа с множество шефове със сходни правомощия може да бъде трудна. Често тези множество шефове са свързани с множество проекти на различни срокове и може да бъде трудно да разберете какво да приоритизирате. Освен това, конкуриращите се его са склонни да правят вътрешната политика изтощителна, когато всеки иска пълното внимание на служителя през цялото време.
 
3) Без почивка.
 
Едно проучване посочва прегарянето като най-честата причина хората да напуснат работата си през последната година, като четиридесет процента от сменящите работа напускат именно поради това. Не е нищо ново, че служителите са склонни да са недоволни на работа, когато не отделят достатъчно време от работата си, но напрежението на пандемията направи това по-вярно от всякога. Работа, в която няма почивка, е токсична. Това включва работни места, които се хвалят с неограничено време за почивка, но които след това никога не позволяват на служителите да използват това време.

istock
istock

4) Моралът на организацията не отговаря на вашия
 
Едно от нещата, които правят истински щастливи и изпълнени служители е, когато служителите чувстват, че целите и мисията на работното им място са в съответствие с техните собствени. Може да бъде предизвикателство да вършите страхотна работа, когато е за организация, която взема решения, зад които е трудно да застанете. Ако фирмата прави неща, от които се чувствате неудобно, това е знак, че тази работа трябва да бъде сменена.

Обезщетение при незаконно уволнение на работника

5) Няма място за растеж.
 
Един от най-бързите начини да разочаровате служителите е да ги принудите да останат в застой в кариерата си. Дори наистина завършени професионалисти с фантастични длъжности може да открият, че работното им място оставя малко място за професионален напредък или личностно израстване, а това може да бъде разочароващо и деморализиращо. Работа, която кара служителите да искат повече и никога да не могат да го постигнат, може да бъде знак, че това работно място не е добър избор.
 
6) Високи нива на текучество.
 
Тази година се наблюдава много по-високо текучество на служители от нормалното, за да бъдем честни. Всяко работно място с постоянно високо текучество, където новите служители се оказват сравнително старши за кратък период от време, обаче, може да бъде причина за безпокойство. Когато виждате това явление на работно място, може да е добра идея да попитате какво е причината за напускането. Установете дали това е тенденция в индустрията или знак за токсично работно място, преди да разберете по трудния начин.
 

istock
istock

7) Семейният манталитет.
 
Бизнесът отдавна обича да казва, че „всички ние сме семейство тук“ като начин да накараме служителите да изглеждат свързани и близки. Този манталитет обаче може да бъде червен флаг по отношение на шефовете, които често нарушават границите, очакват повече ангажираност, отколкото е разумно, и отказват да дадат очаквано време за почивка. Работните места са работни места, а не семейства по някаква причина. Внимавайте добре, когато това се появи и не му позволявайте да разруши важни граници.
 
Добрата новина е, че ако се притеснявате, че сте направили грешен ход в кариерата тази година, някои експерти прогнозират вълна от „служители-бумеранг“, тоест хора, които напускат работа и след това се връщат на тази работа малко след това.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg