Търговските вериги ще продължат с разкриването на нови работни места в цялата страна и през следващата година. В условията на пандемия те се оказват привлекателни за работниците заради сигурните възнаграждения, социални придобивки, добрите условия на труд.

Много от българите, които живеят в чужбина, са се върнали в страна и са започнали работа в този сектор. Веригите са привлекли работна ръка и от най-засегнатите от кризата браншове - хотелиерство и ресторантьорство.

През 2020 г. търговските вериги са инвестирали 18 млн. лева в подобряването на живота и квалификацията на служителите си, стана известно в рамките на информационния ден на Сдружението за модерна търговия (СМТ) на тема "Защо търговските вериги са предпочитан работодател?", съобщи БТА.

Отчетените от хранителните търговски вериги ръстове на заплатите варират от 4 до 10 на сто през 2020 г. Веригите са увеличили сумата за ваучери за храна на своите работници от 60 на 80 лева, работещите на първа линия са получавали бонуси. Те са получавали съдействие за ваксинации и за осигуряване на тестове.

Отчитането с точност на работното време се цени от работниците, защото знаят, че ако работят пет минути повече, за това време ще получат честно и достойно възнаграждение, особено в магазините и складовете, коментираха от веригите.

Веригите не са съкращавали хора и не са намалявали заплати, а откриването на нови магазини в страната е допринесло за създаване на работни места.

Веригите отчетоха, че пандемията е допринесла и е била двигател за дигитализацията в офисите, като например се е ускорило въвеждането на електронни фактури, на дигиталния начин на управление и подписване на договори.

istock
istock

От веригите съобщиха за промяна в поведението на потребители от началото на пандемията в посока намаляване на честотата на посещения на магазините за сметка на увеличаване на средната потребителската кошница.

Високите заплати ще вдигат цените на някои стоки

От лятото на тази година се отчита връщане към нормалното пазаруване - три-четири пъти в седмицата, и намаляване на кошницата. Най-предпочитани по време на пандемията от козметичните продукти са били изделията за очи, а интересът към червилата е спаднал. С отхлабването на мерките пазаруването се връща към нормалното и отново има ръст на търсенето на тези изделия.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg