Всеки нов разход в производството на козметика вече се усеща по веригата. От началото на годината продуктите в сектора са поскъпнали средно с между 3 и 6%. Заради продължаващия ръст в разходите, от бранша готвят нов, но не драстичен, ръст в цените на парфюмите, кремовете и гримовете, разказва Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна”.

От началото на годината най-сериозно е потреблението на стоки, свързани с личната хигиена, личната грижа и поддържане на здравето на кожата, косата и тялото. А заради инфлацията на щанда – част от потребителите вече преминаха от по-високия ценови сегмент към такива от средния клас и цена.
 
От кремовете за лице през лосионите за тяло и шампоаните за коса - до парфюмите и грима: всеки нов разход вече сериозно се усеща в производството на козметиката, която ежедневно ползваме. А разликата вече се вижда и на щанда: в дрогерии, магазините за козметика и големите търговски центрове.
 
“Всички елементи от производството на един парфюм са поскъпнали от началото на годината - това се отнася към суровините, към опаковката. Допълнително се повишиха разходите за заплати, режийните, както и разходите за външни услуги, които имаме”, посочва Дора Бинева, производител на парфюмерия.

Какво се случва с цените на козметиката

„За съжаление, България не е производител на никаква суровина – така че ние зависим от външни доставчици и представители в страната”, твърди Христо Драмов, производител на козметика.

istock
istock

„Може би частично търговецът може да направи компромис, но пак един минимален процент ще бъде предаден по веригата към краен клиент”, заяви Вяра Димитрова, маркетинг директор на верига дрогерии.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg