Стотици отменени и закъснели полети заради липса на персонал след пандемията. Пътниците са принудени да чакат с часове по европейските летища. Според Богомил Николов от "Активни потребители" пътуванията винаги са рисков отрасъл, съобщава NOVANEWS.

"В същото време имаме и най-големи права в сравнение на други форми на търговия. В случай на проблем - при отмяна на полет се предоставят храна и напитки, както и настаняване при нощувка. Някои авиокомпании не си изпълняват задълженията и оставят пътниците да спят на земята.  При неизпълнение на задълженията от страна на авиокомпания, пътник може сам да си купи храна и вода и да се настани в хотел и да вземе бележки. Ще го платим, но после ще го претендираме чрез жалба", съветва Николов.

Какво да направите, ако полетът ви закъснява или е отменен

По думите му авиокомпаниите трябва да бъдат санкционирани.

iStock
iStock

"В Европейския потребителски център отиват повечето жалби. Те съдействат как да потърсим правата си. В редица случаи имаме право и на обезщетение за изгубеното време и недоволството. Компенсация не се плаща когато има форсмажор. При неуредици в авиокомпанията, тя носи отговорността", посочи Николов.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg