Националната агенция за приходите (НАП) извърши проверка в популярно заведение в местността Траката край Варна.

Инспекцията се е състояла в петък около обед, като фискалните инспектори са проверили отчетите от касовите апарати, наличностите в касата, документите за ПОС терминалите, списъка със служителите и техните трудови договори. Нарушения не са установени.

Проверката е част от мащабната лятна кампания на НАП по Черноморието, започнала на 30 юни. Целта е да се гарантира спазването на данъчното и осигурителното законодателство по време на активния туристически сезон. Екипите следят както дали търговците отчитат реалните си обороти, така и дали сезонните работници имат редовни трудови договори и се осигуряват на реалните им възнаграждения.

Фалшиви стоки и масово неиздаване на касови бележки в Слънчев бряг

„Стремим се да подобрим фискалната дисциплина, да стимулираме доброволното спазване на правилата и да осигурим равнопоставеност в бизнеса“, заяви Анна Митова, директор на дирекция „Комуникации“ в НАП. Тя допълни, че тази година агенцията работи съвместно с други институции, като Комисията за защита на потребителите и Комисията за защита на конкуренцията, за да ограничи необоснованото покачване на цените, свързано с предстоящото въвеждане на еврото.

НАП
НАП

До момента в рамките на кампанията са проверени близо 300 търговски обекта – заведения, барове, дискотеки, магазини, атракциони, както и над 40 борси и тържища, снабдяващи хотелския и ресторантьорски сектор. Над 90 нарушения вече са установени. Сред най-честите са неиздаване на касов бон (12 случая) и разминавания между отчетените суми и наличността в касата (13 случая). В четири обекта е липсвало фискално устройство.

НАП започва проверките по морето

Контролът се извършва както с явни проверки, така и чрез метода на „тайния клиент“. Инспекторите правят тестови покупки и наблюдават отчетените продажби, сравнявайки ги с предишни периоди. Под особено внимание са и осигуровките на наетите сезонни работници.

НАП припомня, че потребителите имат право да не заплащат стоката или услугата, ако не им бъде издадена касова бележка. Това право е в сила от началото на 2024 г. след промени в Закона за ДДС.

Гражданите могат да подават сигнали за нередности на телефона 0700 18 700 или по имейл на infocenter@nra.bg. Освен това, чрез приложението NRA Mobile, клиентите могат да сканират касовите бележки и да проверят дали са отчетени коректно.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase