Време е да започне обсъждане на данъчни облекчения за коли, чиито двигатели замърсяват по-малко околната среда. За това призова в световния ден без автомобили екоминистърката Нона Караджова.

“Има различни идеи и предстои да ги обсъждаме”, каза тя.

От 2011 г. всички нови коли, произведени в ЕС, трябва да отговарят на по-строгия стандарт “Евро 5”. Според Караджова освен данъчните облекчения и високите цени на горивата щели да мотивират производителите към повече разработки на екоавтомобили.

Време е да започне обсъждане на данъчни облекчения за коли, чиито двигатели замърсяват по-малко околната среда, заяви вчера екоминистърката Нона Караджова на велошествие по повод Световния ден без автомобили.

От 2011 г. всички нови коли, произведени в ЕС, трябва да отговарят на стандарта “Евро 5”. Той предвижда по-ниско ниво на отделените въглероден окис, прахови частици и други вредни емисии. Засега обаче в нашето законодателство няма данъчни облекчения за собствениците. Такива засега не са предвидени и в пакета от данъчни закони за 2011г.

“Различни са идеите и може би предстои да ги обсъждаме”, каза Караджова. Според нея намаляването на данък “превозно средство” не е кой знае какъв стимул. Високите цени на горивата щели да мотивират допълнително производителите на коли да правят повече разработки на екологични автомобили. Така след 20 г. те нямало да са лукс, както беше с пералните и миялните, прогнозира Караджова.

Стотици столичани се качиха на колела вчера. Шествието им премина през централните улици на града, които бяха затворени. РИОСВ в София веднага засече от 2 до 10 пъти по-ниски нива на вредните емисии във въздуха от обичайните. Транспортът е виновен за 30% от замърсяването.

Кметицата на София Йорданка Фандъкова обеща до 2013 г. в града да има 100 км велоалеи. В ход е конкурс за избор на изпълнител на 7 км път за колела в жк “Младост”. План за велоалея се прави и за “Люлин”. Досега са построени 8 км. В бъдеще кметството щяло да осигурява и колела под наем.