Дигиталното евро би поставило търговците в по-силна позиция да договарят условия с доставчиците на платежни решения и по този начин ще намали собствените им разходи.
Цифровото евро би могло да допринесе и за по-високи проценти на реализация за търговците. Това е особено важно за онлайн пазаруването, тъй като клиентите са по-малко склонни да откажат покупка, ако са запознати с платежния инструмент. Освен това цифровото евро би позволило на търговците да получават плащания незабавно без никакви допълнителни разходи.
Каква стойност ще предложи на банките дигиталното евро?
Банките ще играят ключова роля в разпределянето на цифровото евро. Те ще действат като основна точка за контакт за физически лица, търговци и предприятия за всички цифрови въпроси, свързани с еврото, и ще извършват всички услуги за крайните потребители.
Цифровото евро би могло да предостави и допълнителни бизнес възможности за посредниците. Това би им позволило да имат незабавен обхват в цялата еврозона, за разлика от повечето частни иновации, които са склонни да се фокусират върху специфични вътрешни пазари. По този начин цифровото евро би могло да служи като платформа за посредниците да увеличат клиентската си база и да разработят услуги с добавена стойност в рамките на своето предложение (например условни плащания или програми за лоялност), насърчаване на иновациите и конкуренцията на пазарите на цифрови плащания в цялата еврозона. Освен това моделът на компенсации в цифровото евро, предвиден понастоящем в проекта на законодателно предложение на Европейската комисия, предоставя на посредниците икономически стимули, сравними с други цифрови платежни средства.
istock
Цифровото евро ще позволи на хората да извършват сигурни незабавни плащания във физически и онлайн магазини и между физически лица, независимо от държавата от еврозоната, в която се намират те, или техният доставчик на платежни услуги. В момента ЕЦБ проучва как това може да работи на практика.
Заплаха ли е дигиталното евро за парите ни
Първата стъпка е да настроите дигиталния си евро портфейл чрез вашата банка или пощенска станция. След като вашият дигитален евро портфейл е настроен, можете да вложите пари в него чрез свързана банкова сметка или чрез депозиране на пари в брой. След това можете да започнете да извършвате плащания, като използвате цифровото евро в портфейла си.
Всеки път, когато получите пари в цифрово евро, ще ги съхранявате в дигиталния си евро портфейл до определен лимит, или ще ги депозирате в банковата си сметка. Можете да направите това ръчно или да го настроите автоматично.
Дигиталните плащания в евро винаги ще бъдат безопасни и мигновени - независимо дали са във физически магазини, онлайн магазини или между хора. Дигиталното евро ще предлага както онлайн, така и офлайн функционалности, като данните за личните транзакции на офлайн плащанията в евро ще бъдат известни само на платеца и получателя, като се осигури ниво на неприкосновеността на личния живот, подобно на паричните средства.
istock
Както е посочено в законодателното предложение, представено от Европейската комисия, цифровото евро ще бъде предоставено на хора, предприятия и публични субекти, които пребивават или са установени в държава-членка от еврозоната, временно или постоянно.
Хората, които пътуват до еврозоната за лични или професионални цели, или които са пребивавали или са били установени в държава от еврозоната, също могат да имат достъп до цифровото евро.
Освен това хората, предприятията и публичните субекти, които пребивават или са установени извън еврозоната, могат да получат достъп до цифровото евро чрез откриване на цифрови сметки в доставчици на платежни услуги, установени или опериращи в държава, която е член на Европейското икономическо пространство или в трета държава, при условие че е предходно споразумение, сключено между ЕС и трети държави, и/или споразумения, сключени между Европейската централна банка и националните централни банки в държави членки на ЕС извън еврозоната, и в трети държави.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase