Сред отговорностите на работна група „Защита на потребителите“ е заложена мярка „да инициира кампания за „честно въвеждане на еврото“. В хода на обсъжданията и работата по мярката работната група реши за целесъобразно мярката да отпадне. Тъй като Законът за въвеждане на еврото предвиждат забрана за търговците да увеличават цените на стоките и услугите си в период от един месец след датата на въвеждане на еврото (период на двойно обращение на лева и еврото), когато такова увеличение не се налага обективни икономически фактори.
Основният лихвен процент отпада след въвеждането на еврото
Тъй като този ангажимент и неговото спазване от търговците имат пряко отражение върху потребителите се избра за целесъобразно като дейност на работна група „Защита на потребителите“ да бъде добавено наблюдението за неправомерно увеличение на цените от търговците в периода на двойно обращение на лева и еврото.

istock
За да се подобри координация на управлението на Координационния съвет, се предвижда разширяване на неговия състав. Предлага се в него да бъдат включени като членове председателят на Националния статистически институт и председателят на Комисията за защита на потребителите. В допълнение, предвид ключовата роля на „Български пощи“ ЕАД в процеса на въвеждане на еврото е предвидено изпълнителният директор на „Български пощи“ ЕАД също да бъде определен за член на съвета.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase