Общо 818 жалби са получени в Комисията за енергийно и водно регулиране през 219 г. в сектор Енергетика, като най-много са недоволните от услугите на ЧЕЗ.

Това показва годишният доклад на регулатора за миналата година.

На второ място са жалбите срещу „Електроразпределение Север“ АД и „ЕНЕРГО-ПРО Продажби“ АД, следвани от „Електроразпределение Юг“ и „ЕВН България“.

Отчитането на фактурите е било най-често повод да се оплакваме в КЕВР. На второ място са жалбите, свързани с качеството на доставяната електрическа енергия – чести спирания на тока, повреди по мрежата.

През 2019 г. в комисията са постъпили и 174 жалби срещу парното. Констатира се увеличение на оплакванията срещу дружества за дялово разпределение на топлинна енергия, неправилно подадени или препратени от КЗП в КЕВР.

Сигналите са насочени основно срещу „Топлофикация София“ ЕАД, следвани „Топлофикация – Перник“.

istock
istock

През изминалата година в КЕВР са постъпили общо 379 жалби на потребители на ВиК услуги срещу 35 ВиК оператори, като 93% от тях са подадени от физически лица а останалите 7% - от юридически лица.

Най-голям е делът на оплакванията срещу „Софийска вода“ АД, която има и най-много потребители, следват жалбите срещу „ВиК – Варна“ и ВиК  Перник.

Парно и топла вода поевтиняват средно с 10% със задна дата

През 2019 г. средните месечни цени на електроенергията на пазар "ден напред" лв./MWh, нарастват с 20% спрямо нивата от 2018 г., показва още докладът на КЕВР.

istock
istock

Най-голям, спрямо същия месец на предходната година, е ръстът през януари, когато цената достига 134,08 лв. (ръст със 76%), юли, когато тя е 111,4 лв. (64%) и април – 84,62 лв. (46%).

По-ниски са цените през ноември (82,58 лв., или понижение с 9% спрямо същия месец на 2018 г.) и декември (85,26 лв. или понижение с 25%).

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg