Онлайн търговците трябва да дават по-ясна информация за начина, по който са се класирали в търсачките. Това е едно от предложенията, записани в промени в Закона за защита на потребителите. Промените са заради въвеждане на европейска директива.

С промените заблуждаваща става практиката една стока да се представя като идентична в различни европейски държави, въпреки наличието на разлики.

За онлайн търговията за нелоялни се определят практиките да се предоставят фалшиви потребителски отзиви за продукти; да се препродават билети за събития, ако те са закупени с автоматизирано средство, заобиколило всяко наложено ограничение за броя им.

НАП с кампания, насочена към онлайн търговци и потребители

В промените има и предложения, които ще извадят от анонимност онлайн продавача. По време на общественото обсъждане от Асоциацията за електронна търговия и сдружението „Храни и напитки“ са имали възражения и за налаганите санкции.

istock
istock

Санкцията е от 0,5 до 4% от реализираният оборот през предходната финансова година. Но се уточнява, че има условия, които за база на изчислението ще се взема или комбинирания оборот на компания в целия ЕС, или само в съответната държава.

Промените трябва да бъдат предложени от редовен кабинет и приети от редовен парламент.

Част от промените трябва да влязат в сила в края на май догодина. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg