Националната агенция за приходите (НАП) пуска нова електронна услуга, с която гражданите с персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран електронен подпис (КЕП) могат да потърсят съдействие при трудности или ако имат нужда от технически насоки при ползването на определена услуга в е-портала на приходната агенция. Това съобщават от НАП.
 

От приходната агенция разясняват, че иконката на "Подаване на запитване" (жълт мегафон) е видима в горния десен ъгъл на екрана след идентифициране на потребителя с ПИК или КЕП. При влизане в услугата, системата автоматично въвежда във формата за запитване електронен адрес от кода или от електронния подпис, с който потребителят се е идентифицирал.
 
Той трябва да попълни телефон за връзка, да избере от падащото меню вида на запитването, както и да опише накратко какво съдействие му е необходимо, обясняват от НАП. За да е по-точно и ясно описанието, услугата дава възможност за прилагане на файлове, които трябва да са във формат "снимка" (.jpg или .png).

Докога можем да си поправим данъчната декларация

След изпращане на заявката към НАП, системата автоматично ще изтегли информация за потребителя, начина на идентификация в е-портала, данни за използваните браузър и операционна система, които ще позволят на служителите в приходната агенция да окажат съдействие.
 

istock
istock

На екрана на клиента ще се появи съобщение с потвърждение, а след това ще му бъде изпратен и имейл, че искането му за съдействие е прието, както и входящият му номер. Служителите на НАП разглеждат запитването и изпращат отговор до потребителя в рамките на деня, в който е постъпило, или до края на следващия работен ден, се отбелязва в съобщението.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg